Serena Williams wspomoże w kampanii dotyczącej równości płci… markę dezodorantu

/ Szymon Frąckiewicz , źródło: Ubitennis, foto: AFP

Serena Williams nawiązała współpracę z marką dezodorantu Secret w kampanii dotyczącej równości płci. Ma ona przede wszystkim dotyczyć walki o równość płac, a Williams ma pomóc zgłębić sytuację płacową kobiet w sporcie.

Marka Secret ma w najbliższym czasie przeznaczyć milion dolarów na wsparcie programów równościowych. Partnerstwo z Sereną Williams nawiązali by pomogła im wskazać obszary, które wymagają szczególnej poprawy w kwestii łatania tzw.  gender gap czyli różnicy w zarobkach mężczyzn i kobiet. Jednym z pierwszych zadań 23-krotnej mistrzyni wielkoszlemowej ma być zbadanie sytuacji sportsmenek. Ma to pomóc w wyborze kluczowych obszarów inwestycji. Dotyczyć ma nie tylko profesjonalnego sportu, ale także rozgrywek licealnych i uniwersyteckich.

–  Jest dla mnie bardzo ważnym wykorzystywanie mojej pozycji do zwracania uwagi na wszelkie problemy z jakimi spotykają się kobiety w sporcie i nawoływanie do rozsądnych zmian. Marka Secret odpowiadała na to właśnie wezwanie w ostatnich latach czyniąc realne kroki w kierunku pomocy kobietom w sporcie – powiedziała Williams w informacji prasowej.

– Sport odmienił moje życie i czuję się zobligowana by zrewanżować się i zapewnić lepszą przyszłość dla kobiet w sporcie. Jestem niezwykle zaszczycona, że mogę połączyć siły z Secret i liczę na bliską współpracę w walce o równość płci dla wszystkich sportowców – kontynuowała.

Williams nieustannie wspiera inicjatywy o podobnych celach. W trakcie ubiegłorocznego Wimbledonu powiedziała nawet, że „dzień, w którym przestanę walczyć o równość, będzie dniem kiedy będę w swoim grobie„. Secret również często wspiera sportsmenki. W ostatnim czasie przekazała między innymi 529 tysięcy dolarów dla kobiecej reprezentacji Stanów Zjednoczonych w piłce nożnej.