WTA powstało 40 lat temu

/ Jarosław Skoczylas, źródło: wtatennis.com, foto: AFP

Rok 2013 jest dla organizacji WTA wyjątkowy, albowiem mija właśnie 40 lat od czasu jej założenia przez słynną Amerykankę, Billie Jean King. Na stronie internetowej WTA pojawił się artykuł nawiązujący do tego wydarzenia.

MELBOURNE, Australia – w 2013 roku WTA będzie świętować cztery dekady swej pełnej sukcesów działalności. Trwająca przez cały sezon kampania nosić będzie tytuł „40 LOVE” (gra słów – w języku angielskim ”love” oznacza miłość lub cyfrę zero – przyp. tłum.). Po świetnym roku 2012, w którym odnotowano rekordową wartość puli nagród, rekordową frekwencję turniejową i rekordową oglądalność w TV, w połączeniu z rekordowymi statystykami w mediach społecznych i cyfrowych, WTA zamierza kontynuować upowszechnianie tenisa na rynkach wschodzących oraz skoncentrować się na zwiększaniu zaangażowania fanów tenisa na całym świecie. Nim rozpoczną się kobiece półfinały na Australian Open, Australijski Związek Tenisa uhonoruje jubileusz WTA umieszczając w swej galerii sław Judy Dalton, jedną z dziewięciu pierwszych zawodowych tenisistek, które stworzyły podwaliny pod dzisiejszą WTA .

Założona przez Billie Jean King w 1973 roku WTA dumnie wylicza swe pionierskie osiągnięcia, w tym zakończoną sukcesem kampanię na rzecz zrównania puli nagród u mężczyzn i kobiet. Kampania „40 LOVE” pokaże zarówno pionierów gry, jak i współczesne gwiazdy, które przyczyniły się do sukcesu kobiecego profesjonalnego tenisa i organizacji WTA.

„Prowadzeni pod przywództwem Billie Jean King, razem z czterema pokoleniami monumentalnych ambasadorów, WTA jest dumna ze swej pozycji globalnego lidera profesjonalnego kobiecego sportu” stwierdza Stacey Allaster, prezes WTA. „Możliwość zaoferowania zawodniczkom ponad 100 milionów dolarów w puli nagród wszystkich 54 turniejów WTA i czterech Wielkich Szlemów, w 33 krajach na świecie, jest hołdem dla ludzi, którzy uwierzyli w wizję Billie.”

„Możliwość bycia częścią długo pielęgnowanej historii i rozwoju kobiecego profesjonalnego tenisa, napawa mnie pokorą.” – powiedziała Maria Szarapowa, numer 2 rankingu WTA. „Każdego tygodnia gramy dla milionów fanów tenisa na całym świecie i obserwowanie, jak ten sport coraz bardziej rośnie w siłę, jest dla nas wszystkich inspirujące”.

By zaznaczyć swoją 40 rocznicę, WTA planuje zaprezentować wieloaspektową kampanię „WTA 40 LOVE”, która obejmie także promocję na turniejach WTA. W kampanii, której początek zapowiadany jest przed turniejem BNP Paribas Open w Indian Wells, przewidziany jest udział zawodniczek, mediów cyfrowych opisujących przeszłość, teraźniejszość i przyszłość dyscypliny, oraz seria wydarzeń honorujących 40 lat wiodącego na świecie kobiecego sportu, których kulminacją będzie spotkanie zawodniczek zajmujących w przeszłości pozycję numer 1 na świecie, w Londynie, w czasie Wimbledonu.